Mijn doelen voor 2023 & waar ik naar uitkijk

Doelen voor 2023

Aan het begin van elk jaar stel ik voor mezelf een aantal doelen op. Ze geven richting aan mijn leven en brengen mij in beweging. 


Zoals ik in mijn blogpost "Hoe ik vaarwel zeg tegen de ratrace" reeds schreef, spreekt minimalisme als levensstijl mij aan. Ik wil bewust tijd besteden aan wat ik graag doe. Daar ligt dus ook de focus op bij mijn doelen voor 2023: meer lezen, haken, kokerellen en schrijven. 

Ik formuleer mijn doelen volgens de SMART methode. Doelen stellen die SMART zijn, helpt om ze te realiseren. SMART wilt zeggen: 

  • Specifiek: concreet & duidelijk
  • Meetbaar: uitgedrukt in cijfers
  • Acceptabel: je moet het écht willen
  • Realistisch: haalbaar
  • Tijdsgebonden: einddatum is 31 december 2023

Mijn doelen voor 2023

📌 18 boeken lezen

In 2023 wil ik minstens 18 boeken lezen. Ik lees graag, maar neem er veel te weinig tijd voor. Vorig jaar las ik 8 boeken en het jaar daarvoor slechts 6. Nochtans lukte het mij vroeger wel om jaarlijks meer dan 30 boeken te lezen. Op mijn Goodreads account kan je mijn vooruitgang volgen. 

📌 3 haakpatronen zelf ontwerpen

Haken vind ik een leuke, ontspannende bezigheid voor ‘s avonds in de zetel. Dit jaar wil ik mij verder verdiepen in deze hobby en minstens 3 haakpatronen zelf ontwerpen. In mijn hoofd cirkelen al enkele ideetjes rond. 

📌 24 nieuwe recepten

Koken doe ik graag, wanneer ik er tijd en zin voor heb. Elke maand wil ik minstens 2 nieuwe recepten uitproberen. 

📌 1 blogpost per week publiceren

Schrijven op mijn blog doe ik graag, maar het lukt mij niet goed om hierbij een vaste structuur aan te houden. Dit jaar wil ik met regelmaat bloggen en wekelijks minstens 1 bericht publiceren. 


Waar ik naar uitkijk in 2023

2023 wordt voor vriendlief en mij een erg spannend jaar waarin ons leven helemaal zal veranderen. Begin juni worden we namelijk mama en papa! Vol verwachting kijken we uit naar de komst van ons kleintje. 

Daarnaast zijn er leuke feestjes, voorstellingen en babbels met vriendinnen gepland. Verder zie ik wel wat dit jaar voor mij in petto heeft. 


Heb jij doelen die je in 2023 wilt bereiken? Waar kijk jij naar uit?


(image header by pvproductions on Freepik)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Theekop speldenkussen haakpatroon

Verhuisd!