Dit was ... februari


Doordat ik een maandoverzicht schrijf, sta ik meer stil bij de manier met hoe ik omga met mijn (vrije) tijd. Het is ook makkelijker om aandacht te hebben voor mijn gestelde doelen. Februari leek in een oogwenk voorbij, maar - in tegenstelling tot januari - heb ik wel meer tijd voor mezelf gemaakt. 


Tijd met vriendlief

Op dag 1 van februari was vriendlief jarig. Dat vierden wij met ons tweetjes met een gezellig avondje uiteten. Hoewel we Valentijn niet vieren, verraste vriendlief mij met een grote doos pralines, jammie!

Samen namen we een dagje vrij voor de 24 weken echo bij de gynaecoloog. Het werd een kort bezoekje aangezien de gynaecoloog tijdens de echo telefoon kreeg voor een spoedgeval. Met ons kleintje is alles in orde. Wel liet de gynaecoloog weten dat de cyste bij mijn eierstok (endometriose) door de hormonen gegroeid is tot zo'n 10 cm. Hierdoor is het mogelijk dat de baby niet zal indalen en dat vergroot de kans op een keizersnede. Hoe de bevalling zal verlopen, wordt mettertijd duidelijk. Tot die tijd maak ik mij er niet al te veel zorgen over en heb ik vertrouwen in mijn gynaecoloog. 

Na de echo aten we bij Ikea een warme maaltijd waarbij ik mijn kommetje salade tot de rand vulde. Je betaalt immers niet voor de inhoud, maar voor de grootte van je kommetje. ;-)  We hadden slechts 1 artikel nodig dat onlangs terug op stock was, dus het werd een kort Ikeabezoekje. Onderweg hielden we halt bij een bloemenwinkel waarvoor we een cadeaubon hadden. We kochten er enkele nieuwe planten die ik ga proberen in leven te houden. Fingers crossed!


Tijd met de meiden & familie

Verder sprak ik af met vriendinnen. De uitgestelde high tea als verjaardagstraktatie voor mijn beste vriendin was erg gezellig. Ik genoot van al 't lekkers en het was fijn om bij te babbelen. Ook ging ik uiteten met twee andere vriendinnen die ik al een tijdje niet meer gezien had. 

Met vriendlief en mijn schoonfamilie zijn we naar een voorstelling van de plaatselijke toneelvereniging gaan kijken. De scènes waren zo grappig! Tijdens de pauze gingen de lichten opnieuw aan en naast mij zat vriendlief met een knalrood hoofd en tranen in zijn ogen van 't lachen. 

 

Tijd met mezelf

Door de komst van ons kleintje wil ik vanalles haken. Van rammelaars, mutsjes tot knuffels en sokken. Zoveel ideeën en zo weinig tijd, herkenbaar? 

In februari haakte ik 2 platte diertjes uit het boekje 'Boerderij beestjes' van Christel Krukkert. Coby de kip en Bibi het konijn haakte ik met een rammelschijfje erin zodat het diertje geluid maakt wanneer je ermee schudt. In het boekje staan nog zoveel andere leuke diertjes om te haken. Een uitgebreide review volgt!


Coby de kip, patroon van Christel Krukkert

Tot nu toe las ik slechts 1 boek, namelijk de kerstroman 'Twaalf dagen voor kerst'. Ik sta dus achter op mijn schema, want mijn doel is om dit jaar 18 boeken te lezen. Ik heb er vertrouwen in dat dit helemaal goed komt en verwacht dat ik in de zomer tijdens mijn moederschapsverlof meer zal lezen. Momenteel lees ik de mysterieuze misdaadthriller 'Kijk niet achterom' van Karin Fossum. 


Welk boek ben jij momenteel aan het lezen?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Theekop speldenkussen haakpatroon

Verhuisd!