Dit was ... april

Maandoverzicht april 2023

We zijn halverwege mei en ik kom er nu pas aan toe om terug te blikken naar de maand april. Je raadt het misschien al... April was goed gevuld met afspraken, to do lijstjes en de laatste voorbereidingen voor ons kleintje.


Zwangerschap

April is de achtste - en voorlaatste! - maand  van mijn zwangerschap (uitgetelde datum = 1 juni). In het begin van mijn zwangerschap leek het eindeloos te duren, maar wanneer je terugblikt, gaat de tijd zo snel. 

We hadden onze 36 weken echo waarbij de gynaecoloog naar het hartje luisterde. Op de monitor zagen we dat ons kleintje al behoorlijk wat haartjes heeft (yes, geen kale baby! :D). Daarnaast zag de gynaecoloog dat de cyste in mijn baarmoeder (endometriose) plaats maakte voor de baby waardoor ze uitgaat van een natuurlijke bevalling. De kans is dus vrij groot dat een keizersnede niet nodig zal zijn. Oef! 

Ook hadden we een infoavond in het ziekenhuis waarbij we uitleg kregen over de verschillende bevallingsmogelijkheden zodat je een idee hebt waaraan je je kan verwachten. Best raar om in een aula vol zwangere vrouwen met hun partners op ongemakkelijke stoeltjes te zitten luisteren.^^ 

Samen met vriendlief trof ik nog enkele voorbereidingen voor de komst van ons kleintje. Zo hebben we in de living de laatste meubeltjes zoals het parkje, commode en een opbergkastje voor speelgoed in elkaar gezet. Ook de babykleding in de kleinste maatjes liggen reeds klaar in de livingkast. 


Blij lijstje

  • Begin april was ik jarig. Dat vierde ik met een dagje vrijaf en 's avonds ging ik uiteten met vriendlief. Later die week trakteerden we onszelf op een voormiddagje wellness met een lekker ontbijt erbij. Omwille van mijn zwangerschap kon ik geen gebruik maken van de infraroodcabine of de sauna, daarom kozen we voor een wellness mét zwembad en jacuzzi. Vooral het zwembad was heerlijk. Vriendlief kon als waterrat z'n kunstjes tonen en ik genoot volop van mijn gewichtloosheid. Zo heerlijk om eens het gewicht van mijn zwangerschapsbuik niet te voelen.^^ 
  • Ik sprak af met een vriendin om wat bij te babbelen. Dit doe ik eigenlijk veel te weinig. 
  • Samen met vriendlief, mijn ouders, broer en zijn vriendin zijn we gaan uiteten in een grillrestaurant. Lekker! 
  • Ook zou ik deze maand samen met vriendlief, mijn broer en zijn vriendin deelnemen aan een quiz. Jammer genoeg ging de quiz niet door wegens te weinig inschrijvingen. We hadden nog zo'n leuke teamnaam bedacht: 'Spek en Bonen'. Hihi... Desalniettemin spraken we af bij hen thuis, trakteerden zij ons op frietjes en was het een heel gezellige avond. 
  • In april liet de zon zich eindelijk zien! Rond ons huisje zijn er 2 perkjes. Eentje met vaste planten en eentje waar ik elk jaar zo'n beetje mijn ding doe. Dit jaar heb ik bloemetjes rondom de kanten geplant met er middenin veldjes voor veld- en kropsla, stengelajuin en radijsjes. Jammer genoeg vinden de slakken mijn bloemetjes ook leuk. Eén voor één worden mijn petunia's kaal gegeten. De afrikaantjes laten ze tot nu toe nog met rust. Heeft iemand een goede tip tegen slakken

Update doelen voor 2023

Doordat het einde van mijn zwangerschap nadert, staan mijn doelen voor 2023 iets meer op de achtergrond, merk ik. Ik ben ook meer moe waardoor ik mijn prioriteiten stel. Nieuwe recepten uitproberen of boeken lezen, is voor mij dan uiteraard minder belangrijk dan alles in orde hebben voor ons kleintje dat eraan komt. 
  • Ik las 'Wat er is' van Hedwig Wiebes. Een inspirerend verhaal over identiteit, vrijheid, autonomie en jezelf vinden.
  • In de keuken testte ik een kerrie ovenschotel uit met bloemkool, aardappelschijfjes en gehakt. Hoewel vriendlief geen fan is van bloemkool, viel het goed in de smaak. Verder maakte ik deze Surinaamse bami. Tot slot heb ik voor de eerste maal een pangasius vis gepaneerd en klaargemaakt in de oven, geserveerd met krieltjes uit de airfryer. Makkelijk én lekker.

In mei... 

  • Tel ik af naar de geboorte van ons kleintje, want het is mijn laatste zwangerschapsmaand! Dit betekent dat er enkele afspraken met de gynaecoloog en de vroedvrouw op de agenda staan. 
  • Komt er nog een vriendin langs en staan er verder niet veel afspraken of uitjes gepland. Ik wil vooral genieten van mijn laatste zwangerschapsmaand en rust nemen. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Theekop speldenkussen haakpatroon

Verhuisd!