Haaknieuws: crochet alongs in maart

Mini Explorer CAL Katia 3D granny square babydeken

Maart is haakmaand en dat merk je. Deze maand starten er namelijk meerdere leuke crochet alongs. Ik heb mijn haaknaald alvast bij de hand, en jij?


Mini Explorer CAL haakpakket

Via de webwinkel Wolnut schreef ik mij in voor de Mini Explorer CAL van het garenmerk Katia waarbij je een babydeken haakt van maar liefst 36 granny squares met 24 verschillende motieven. Ik heb nog nooit een deken gehaakt, dus dit wordt mijn grootste haakproject ooit. Het garenpakket zit verpakt in een leuke tas en geeft mij alvast zin om eraan te beginnen! 

De crochet along start op 15 maart. Gedurende 5 weken ontvang je wekelijks een deel van het patroon dat je kan downloaden in de Katia Facebookgroep. Het patroon is beschikbaar in de talen Nederlands, Frans, Duits, Engels, Spaans en Italiaans. Samen met andere personen uit de hele wereld volg je dus hetzelfde patroon en kan je jouw vooruitgang delen in de Facebookgroep.

Mijn doel is om het deken klaar te hebben voor de komst van ons kleintje (rond 1 juni). Ik houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen. ^^


Mini Explorer CAL Katia 3D granny square babydeken


Happy Easter CAL

Op 6 maart start de internationale Happy Easter CAL op Instagram. Je kan deelnemen door de CAL pagina @happyeastercal23 en de 10 designers te volgen op Instagram. Let op: je mag geen privé account hebben zodat er kan gecontroleerd worden of je alle designers volgt.

De designers zullen één voor één volgens een schema het eerste deel van hun haakpatroon publiceren op hun Instagram account. Daarna heb je 2 dagen en 12 uren de tijd om het eerste deel af te werken. Hiervan stuur je een foto naar de designer die je vervolgens toegang geeft tot het laatste deel dat beschikbaar blijft tot 16 april.

Natuurlijk kies je zelf welke patronen je wilt haken. Je hoeft niet deel te nemen aan alle haakpatronen. Als het je lukt om meer dan 8 knuffels tegen het einde van de CAL te haken, ontvang je een bonus van 10 gratis haakpatronen van alle designers.

Ik wil proberen om het schattige schaapje van @craft.tin.love en de leuke rammelaar van @garbatka_toys te haken. Hopelijk lukt het mij om deel 1 op tijd af te hebben.


Happy Easter CAL 2023


Woodland Spring CAL

De Woodland Spring CAL start op 17 maart en is geïnspireerd door de natuur. Om deel te nemen volg je het account @woodlandspringCAL en de accounts van de 7 designers op Instagram tegen 16 maart 2023. Daarna is de CAL Instagram pagina privé en kan je niet meer deelnemen.

Het eerste deel van het haakpatroon verschijnt op de Instagram pagina van de designer. Om toegang te krijgen tot deel 2 moet je je inschrijven op de mailing lijst van de designer. De details over hoe je dit doet, zal op de accounts van de designers verschijnen. Vervolgens kan je jouw ontwerp op je eigen tempo afhaken.

Ik kijk ernaar uit om de designers te leren kennen én om hun ontwerpen te ontdekken. Op de CAL pagina worden er alvast enkele sneak peeks gepost.


Woodland Spring CAL 2023


Neem jij deel aan één van deze crochet alongs?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Theekop speldenkussen haakpatroon

Verhuisd!