Dit was ... mei

Maandoverzicht mei 2023

Mei was mijn laatste maand met een bolle buik, want in juni zal ons gezin uitgebreid worden met een dochtertje!


Laatste maand zwanger

Men zegt dat de laatste loodjes het zwaarst wegen. Als je zwanger bent, ga ik daar helemaal mee akkoord. De combinatie werk, huishouden en zwanger zijn, begon toch wel door te wegen. Steeds vaker had ik nood aan een dutje om de dag door te komen. Ook kreeg ik opnieuw last van migraine, een signaal dat mijn lichaam meer rust nodig heeft. Daarom besloot ik om 2,5 week voor mijn uitgetelde datum te stoppen met werken zodat ik mij in alle rust kon voorbereiden op de komst van ons kleintje. 


Blij lijstje

  • Ik won de giveaway die Lemon Yarn Creations organiseerde voor haar patrons en ontving verscheidene bolletjes garen, een Engelstalig haakmagazine en enkele haakaccessoires. Zo leuk!
  • Samen met vriendlief ging ik op kraambezoek bij een vriendin die was bevallen van haar tweede zoontje. Ik gaf haar dit Winnie The Pooh setje cadeau. Het was een heel gezellige avond.
  • Op mijn laatste werkdag ging ik als 'afscheidsmoment' uiteten met collega's. Ook kreeg ik van één collega een mooie plant en een lief kaartje cadeau. Ik ga m'n collega's wel missen hoor!

  •  De laatste weken van mei genoot ik van quality time met vriendlief. Zo zagen we de film 'Fast X' in de cinema en ging ik enkele ritten mee kijken naar de autorally. Ook genoot ik extra van de alledaagse momenten waarbij we samen lol hadden, lachten met mijn bolle buik of gewoon 's avonds in de zetel tv keken. 

  • Met het mooie weer vond je mij thuis vaak terug op 't terras met een goed boek en een stukje fruit erbij, genieten!

Ik las…

  • De kracht van keuze - Kelly Weekers ★★☆☆☆
    In de 'Kracht van Keuze' legt Kelly Weekers uit hoe bewust keuzes maken haar helpt groeien tot een gelukkig(er) mens. Elk hoofdstuk is gewijd aan een herkenbaar thema zoals vriendschap, ambitie, liefde, verlies, moederschap of zelfvertrouwen. Bij elk thema deelt Kelly haar persoonlijke ervaringen, tips en levenslessen. Het boek leest erg gemakkelijk dankzij de vlotte, persoonlijke schrijfstijl. Jammer genoeg bevat het weinig vernieuwende inzichten.
  • How About Mom, Het eerlijke moeder-boek - Anna Jacobs ★★★☆☆
    Geeft een realistisch beeld van 't leven als jonge moeder tijdens de kraamperiode met aandacht voor vragen omtrent je pasgeborene, mogelijke fysieke ongemakken én de mentale gevolgen van jouw geboorte als moeder. Interessant om te lezen zijn de ervaringen van andere jonge moeders. Wat ik vooral onthoud, is dat je mild mag zijn voor en vertrouwen op jezelf.
  • Lipstick en luiers - Irene Smit ★★★☆☆
    Vermakelijk verhaal dat vlot leest met herkenbare situaties voor jonge moeders.

In mijn knutselmand…

Deze maand had ik 2 projectjes die ik graag af wilde hebben voor de bevalling. 

Een chocoladewikkel als bedankje voor iemand van wie wij babykleding hebben gekregen. Het gebruikte materiaal zoals het papier en de afbeeldingen zijn van Yvonne Creations
Bedankt kaart babykleding Yvonne Creations

Een verjaardagskaart voor m’n moedertje die 60 jaar wordt in de loop van juni. Dit kaartmodel noemt een shutter kaart en is gebaseerd op deze gratis printable van de creatieve blog Nobody Else.

Wanneer je de kaart openvouwt, verschijnt er een fotootje van mijn moeder in haar jonge jaren. De kaart is versiert met ballonnetjes, taart en een cupcake. In gesloten vorm zit er een papieren wikkel rond met een feestvarken erop. Het gebruikte materiaal zoals papier, stempels en snijmallen zijn van Marianne Design
Shutter verjaardagskaart Marianne Design

Verder wachten er een aantal onafgewerkte projecten op mij. De komende maanden zal ik echter weinig knutseltijd vinden naast de zorg voor ons dochtertje en het huishouden. Dat is niet erg, ik neem mijn tijd om te wennen aan mijn nieuwe rol als mama. :-)

In juni...

Is er gezinsuitbreiding want dan beval ik! Ook vindt er een verrassingsfeest plaats voor mijn moedertje die 60 jaar wordt. Verder heb ik niets gepland en kijk ik er vooral naar uit om 'mama' te zijn. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Theekop speldenkussen haakpatroon

Verhuisd!